Foreløbigt resultat efter 3. behandling

Behandling af for tidligt hårtab

(Billede: Foreløbigt resultat efter 3. behandling)

DR.CYJ hår gel er en krystalklar, ikke-animalsk, biologisk nedbrydelig gel, bestående af forskellige peptider, der allerede forekommer naturligt i kroppen. Gelen er specielt fremstillet til at udbedre uønsket hårtab, f.eks. høje tindinger, begyndende måne eller andre områder hvor håret er blevet tyndere og pletvis skaldet. Book tid til en gratis og uforpligtende konsultation og hør mere om behandlingen

Behandlingsforløb med Dr. CYJ hår peptider

De første behandlinger gentages 4 gange med 2 ugers mellemrum. Små mængder af hår peptider injiceres i det øverste lag af hovedbunden med en meget fin nål. Injektionerne er relativ smertefrie og generelt er der ingen gener. Det første resultat, vurderes 3 mdr. efter påbegyndt behandling. Derefter laves endnu 2 boost behandlinger med en måneds mellemrum. Endeligt resultat vurderes 6 måneder efter påbegyndt behandling.

Introduktionstilbud

Gratis og forpligtigende forundersøgelse

4 behandlinger med 2 ugers mellemrum.

3 måneders kontrol

2 Boost behandlinger med 1 måneds mellemrum

6 måneders kontrol

Specielt udviklet Shampoo, Conditioner og Serum til denne type behandling

Introduktionspris 10.000, ved booking inden 1. september 2022

Information om Hårtab

Vi taber alle i gennemsnit 50 – 100 hår om dagen. Dette er helt normal, mere end 50 % af kvinder oplever at deres hår bliver tyndere med alderen.

• I 50-årsalderen er 85% af alle mænd begyndt at blive skaldede.

• Hos 25 procent af mænd, som har genetisk relateret hårtab, starter hårtabet før de fylder 21 år.

Skaldethed skyldes altså øget hårtab fra hovedbunden. Dette kan enten være genetisk relateret eller skyldes en aldersrelateret reduceret mængde af det androgene hormon i kroppen.

En typisk vækst cyklus for hår inkluderer 3 forskellige faser.

Anagene fase. Den anagene fase af håret på hovedet også kaldet vækstfasen, denne fase  varer fra 2 – 4 år. Cirka 90 procent af dit hår er i denne fase.

Catagene fase. I den catagene fase, skrumper hår folliklerne over 2 -3 uger, dette kaldes også transitionsfasen.

Telogene fase. I den telogene fase, også kaldet hvilefasen afstødes håret efter 3 – 4 måneder.
Når håret falder ud i slutningen af den telogene fase, gror der nye hår ind, men når der er mere hårtab end hårvækst, så begynder skaldetheden at kunne ses.

Hvad er symptomerne?

Udtrykket skaldethed bruges næsten altid til at beskrive Androgenetisk Alopecia. De typiske symptomer er

Udtynding af håret på toppen af hovedet, høje tindinger og pletskaldethed.

Disse typer af skaldethed skyldes ikke nødvendigvis en sygdom. Det kan i stedet skyldes

• Genetisk disposition, altså at tilstanden er nedarvet.

• Øget alder

• Det mandlige kønshormon ved navn androgen

Androgenetisk Alopecia sker typisk gradvist både hos både mænd og kvinder. Hos mænd vil det typisk forårsage en vigende hårgrænse og udtynding af håret på toppen af kraniet, i nogle tilfælde begge steder.

Kvinder udvikler typisk ikke en vigende hårgrænse i stedet oplever de overvejende en generel udtynding af håret i områder ved tindinger eller toppen af kraniet.

Andre årsager til hårtab

Følgende forhold kan også være medvirkende til øget hårtab, nogle kan være permanente andre reversible:

Alopecia pga. træk på håret

Visse frisurer som f.eks. stramme fletninger, hestehaler og extensions kan øge trækket på håret og derigennem ”stresse” hårsækken. Hårtabet er ikke nødvendigvis irreversibelt, men kan blive permanent, hvis det foregår over en længere periode.

Alopecia Areata

Dette er en autoimmun sygdom, hvor kroppen angriber sine egne hårsække, den kan ødelægge hårrødderne og resultere i et permanent hårtab.

Anagen effluvium

Denne tilstand ses typisk efter stråleterapi. Stråleterapien påvirker hårsækken i den anagene fase (vækstfasen). Dette medfører ofte en pludselig, men i de fleste tilfælde heldigvis en reversibel skaldethed.

Telogen effluvium

Hårtab i forbindelse med denne diagnose er resultatet af alvorlig stress eller shock. Oftest udvikles det 2 – 3 måneder efter en hændelse som kirurgi, fysisk trauma, sygdom eller alvorligt vægttab. I de fleste tilfælde kommer håret kommer tilbage efter 2 – 6 måneder.

Hvad kan du selv gøre?

Skaldethed der er forårsaget af genetik kan ikke forebygges, det skal behandles.

Her er nogle forslag til hvad du kan gøre for at undgå andre typer af hårtab.

Løsere frisurer

Stramme hestehaler og fletninger kan ødelægge dine hårsække.

Undgå varmeskader

Styling med glatte/krøllejern kan destruere hårrødderne.

Massér hovedbunden

Enkelte studier viser at regelmæssig let massage af hovedbunden kan fremme hårvæksten. Overdriv det ikke, konstant berøring kan stresse hårsækken.

Stop med at ryge

Nogle mener der er en sammenhæng mellem rygning og hårtab.

Cooling cap

Hvis du er i kemoterapi, en “Cooling Cap” (kan købes på nettet) kan være med til at reducere hårtabet efter behandling.

Skift medicin

Hvis du er i behandling med medicin der kan medføre skaldethed, så spørg din læge om der findes alternativer til din behandling.